Amikor szokatlanul nehézzé válik a kormányzás szakaszosan vagy akár folyamatosan, egyenetlenné válik a kormányhatás és bizonytalanná a kanyarodás akkor a szervókormány hiba a legvalószínűbb oka a problémának. Az autó guruk persze kapásból tudják, hogy mi a szervokormány szerepe a kormánymű működésében, de egyre több olyan felhasználó – sofőr – vezet autót, aki nincs tisztában a részletekkel.
A Kormánymű Szerviz ezt szintén gyakran tapasztalja, ami több járulékos problémát is okoz: miután a szervó javítható, felújítható vagy cserélhető a sérülés és hiba jellegétől függően, a tulajdonos nem feltétlenül tud megfelelő döntést hozni kellő ismeretek nélkül járművéről, illetve teljesen természetes módon bizalmatlan is lesz olyan kérdésekben, amiket alapvetően nem ért – még ha azt nem is vallja be.
A bizalmatlanság oka, hogy az ismeret hiányában a döntés ad hoc jellegű és a szakember véleménye vagy a pénztárca mélysége határozza meg. Ráadásul az elvégzett munka részleteit sem érti ilyenkor a tulajdonos és azt ellenőrizni sem tudja. A kiszolgáltatottság érzése pedig nagyon kellemetlen.
Nem szégyen ilyenkor megkérni egy technikust, hogy magyarázza el nagy vonalakban az alkatrész működését. Optimális esetben az autó karbantartása egy szervizhez kötődik, ahol a kölcsönös bizalom kialakítása mindkét fél érdeke, így az ilyen rövid beszélgetések kifejezetten hasznosak lehetnek a jövőbeni kapcsolatra. Igaz ez még akkor is, ha a kormánymű szerelése az esetek többségében nem a hagyományos szervizben történik, hanem a kiszerelés után az alkatrész speciális szakszervizbe kerül.
Ha pedig nagyon rövid leírás elég arról, hogy mi a szervó szerepe a kormányműben, akkor azt most itt összefoglaljuk néhány mondatban. A kormánykerék elmozdításával ad utasítást a sofőr arra, hogy a kerekek elforduljanak. Kezdetben ez egy teljesen mechanikus összeköttetés volt, azaz a kormánykerék elfordítása és az arra gyakorolt erőhatás mozdította el a jármű kerekeit. Az autó irányítása és annak stabilitása a sofőr fizikai erejének függvénye volt.
A szervó egy olyan rásegítő eszköz, aminek köszönhetően a kormánykerék pusztán a vezérlést szolgálja és nem a fizikai erőátvitelt. A szervó részben mechanikus, részben elektronikus alkatrész: egy szivattyú speciális folyadékot szállítva gyakorol nyomást a kormányszerkezetre, ami helyettesíti a sofőr fizikai erejét. A szivattyúnak külső energiafelvételre van szüksége a működéshez, amit jellemzően egy az autó motorjától függetlenül működő elektromotor biztosítja. Innen ered az elektromos szervó elnevezés, azoknál a szervóknál, ahol máshonnan származik a külső energia, ott más a szervó jelzője, például hidraulikus szervó.
Ebben a rendszerben több minden el tud romlani. A hiba lehet mechanikus jellegű, de lehet gond a külső energia biztosításával is. Probléma jelentkezhet a folyadékkal is, például ha szintje nem megfelelő egy tömítés lazulása okozta szivárgás miatt.